Tuesday, May 21, 2013

TM satu lagi kegagalam kerajaan BN-UMNO?

Pokok tumbang atas tiang dan kabel Telekom selepas hujan lebat - Aduan telah dibuat berkali-kali tetapi kini masih lagi tidak ada tindakan. Yang disalahkan adalah Najib dan kerajaan BN ...

Adakah respon lambat kerana ini berlaku jalan masuk ke Kampung tempat orang biasa tinggal - bukan ada VIP, VVIP atau warga kaya?

Tengok Laman Web TM - tak ada pun emel tempat kita boleh buat aduan. 

Tak ada emel TM - tak ada emel TM Pahang, TM Temerloh.... atau nombor talipon TM terdekat, dalam situasi ini di Temerloh...(PM pun ada emel...)

Bila kamu panggil 100 - untuk buat aduan, ia memakan masa sampai lebih kurang 15 minit - dan kita akan dicaj untuk panggillan buat aduan - di dalam keadaan ini aduan mengenai kemungkinan Kabel atau pecah/putus dan tiang pecah akibat pokok tumbang masih bergayut..

Bila kabel pecah - habislah orang kampung tak ada perkhidmatan telepon dan internet - dan biasa akan mengambil masa lama sampai 1 minggu atau 2 minggu untuk kembalikan perkhidmatan  TAPI bulan-bulan kena bayar Bil penuh tak kira perkhidmatan tidak disediakan....dan kita kena pi kedai internet untuk guna internet

In semua kerana kerajaan BN - perkhidmatan perlu walau pun di minta tak diberikan.... Najib bertanggungjawab. Tapi kini mereka akan kata, TM sudah diswastakan ...bukan tanggungjawab kita...

Atau akan datang seorang Menteri, yang menyatakan kalau tak puas hati dengan perkhidmatan telekom dan internet atau TM bolehlah kamu 'migrate' ke negara lain... inilah cara BN.

Kenapa kita tidak dibekalkan dengan EMEL TM - di pusat, di setiap negeri dan disetiap Bandar? 

Kenapa kita tidak dibekalkkan dengan nombor talipon di pusat, di setiap negeri dan disetiap Bandar...

Kenapa bila kita membuat aduan kerosakkan ....atau aduan memaklumkan saperti ini, kita dikenakan caj... [Bila talian talipon ada masalah, semestinya kita gunakan telepon bimbit.... jadi wajar sekali tidak ada caj dikenakan]

Kenapa buat susah sangat buat aduan melalui 100 - kena masukkan nombor...tekan 1 untuk ini 2 untuk itu dsb... Warga tua terutamanya mendapati ini sukar - kenapa bila dipanggil terus diangat oleh pegawai TM bertugas...Yang pelik, bila pun kita sampai kepada 'manusia' di TM, mereka akan mengulang soalan - no talipon apa....dan sebagainya...Buat susah pelanggan...buat susah rakyat...




TM GROUP CUSTOMER SERVICE CENTRE (100)
100 is TM's Customer Service Centre for all your enquiries and requests regarding TM:
Product and Services of TM:
  • Information and enquiry on products and services
  • Billing and payment enquiries
  • New and additional services application
  • Fault reporting and technical assistance
  • Customer feedback
  • Latest promotions
Mobile customers can reach our Customer Service Centre at 1 300 888 123.
100 call charges:
Service TypeTM Customer Service 100
Fixed Line
Free
Maxis
Depends on service provider*
Celcom
RM1/call
Digi
Depends on service provider*
U-mobile, Tune Talk and others
Depends on service provider*

*Notes: Call charges is subject to Service Provider terms & condition.

No comments: